Feb 262015
 

 

(Rahsia) Doa Supaya Anak Rajin Solat Tanpa Paksaan 2

Anak anda malas solat? Atau sudah pandai menipu bila ditanyakan hal solat? Mungkin perkongsian dari seorang hamba Allah ini mampu membantu anda. Ikuti kisah yang beliau kongsikan ini :

_ _ _ _ _

Anak perempuan saya umur 13 tahun dan sangat ‘liat’ nak solat.

Satu hari, terlintas di hati nak pantau anak saya solat. Boleh dia hampar sejadah atas lantai je.. tapi tak solat. Bila saya tanya dah solat ke belum, katanya ‘dah’.Saya rasa sangat marah… dah la tak solat…menipu pulak…

Disebabkan perasaan marah, saya pukul anak saya…. Masyaa Allah, saya tahu saya dah buat silap. Saya menangis dan saya mohon ampun pada Allah.

Saya dah pukul anak saya, saya dah bebel-bebel, saya dah bagi warning… tapi anak saya tetap tak berubah… susah
dan liat nak solat..

Pada suatu hari, ada kawan bagitau saya satu cerita. Dia ada pergi ke rumah salah seorang kawan lamanya. Kawannya tu tak la kuat agama sangat, tapi bila azan berkumandang, anak-anaknya terus bergegas bangun untuk solat.

LIHAT JUGA:  (Video) Mas Kahwin & Hantaran Tinggi Melangit Tapi Pengantin Perempuan Hampeh.. Berbaloi ke??

Tak perlu disuruh….

Kawan saya ni tanya la macam mana nak buat anak-anaknya solat tanpa perlu disuruh.. Beliau berkata, “sebelum saya berkahwin saya baca doa ni dan saya masih amalkan sampai sekarang”

Sejak dari hari tu, saya tak putus-putus baca doa ni. Saya baca dalam sujud..setiap kali solat dan bila-bila je…
doa.. doa.. dan doa….

Alhamdulillah, sejak mengamalkan doa ni, anak perempuan saya yang dulu liat solat dah mula berubah…
solat tak perlu disuruh dah…solat Subuh pun boleh bangun sendiri, tak payah saya kejutkan.

Dan Alhamdulillah, adik beradik yang lain pun semuanya ikut kakak diaorang.. solat tanpa perlu disuruh.. Doanya adalah dalam Surah Ibrahim [14], ayat # 40

Dan Doa adalah …

(Rahsia) Doa Supaya Anak Rajin Solat Tanpa Paksaan 2

In Shaa Allah… Jom Amal….semoga anak2 kita semua rajin mendirikan solat bersama….Amin.

via perkongsian status FB Noorzila Muhamad Sofi

Semoga bermanfaat untuk dikongsi bersama :)

(Visited 778 times, 1 visits today)

LIKE KAMI DI FACEBOOK