Mar 062012
 

Erkk aku yang lelaki ni pun rasa takut nak makan kepak ayam lepas baca artikel tentang kenapa kepak ayam bahaya kepada wanita ni.

 

artikel bahaya kepak ayam kepada wanita

 

Apa pun jom baca artikel tersebut. Dan kongsilah dengan rakan anda agar lebih ramai peka dengan benda ni. Semoga bermanfaat!

_ _ _  _ _ _ _  _ _ _ _

Kesan: Pertumbuhan sista (cyst) dalaman.

Kisah Benar – baru-baru ini seorang wanita mempunyai ketumbuhan dalam rahim, dan dia menjalani pembedahan untuk membuang sista tersebut. Sista yang dikeluarkan adalah dipenuhi dengan darah yang berwarna gelap.

Dia menyangka bahawa dia akan pulih selepas pembedahan tetapi jangkaannya salah.

Ketumbuhan seterusnya berlaku hanya beberapa bulan kemudian.

Beliau bergegas turun ke pakar sakit puan itu untuk bertanyakan masalahnya.

Semasa rundingan, doktor bertanya soalan yang memeranjatkan beliau.

Doktor bertanyakan adakah dia seorang pengguna yang kerap memakan kepak ayam dan dia menjawab ya. Soalan itu membuatkan dia tertanya-tanya tentang bagaimana doktor tahu tabiat makannya.

LIHAT JUGA:  (Gambar) 6 Langkah Mudah Belajar Guna Chop Stick!

Sebenarnya pada zaman ini, ayam disuntik dengan STEROID untuk mempercepatkan pertumbuhan mereka supaya keperluan masyarakat ini dapat dipenuhi.

Keperluan ini adalah tidak lain daripada keperluan untuk makanan.

Ayam yang disuntik dengan steroid biasanya disuntik di LEHER atau KEPAK.

Ini disebabkan di tempat-tempat ini bahawa kepekatan tertinggi steroid wujud.

Steroid ini telah menyebabkan kesan ke atas badan kerana ia mempercepatkan pertumbuhan.

Ia mempunyai kesan yang lebih berbahaya dalam kehadiran hormon wanita.

Ini membawa kepada wanita yang lebih cenderung untuk pertumbuhan sista yang di dalam rahim.

Oleh itu, dinasihatkan orang di luar sana untuk melihat diet mereka dan juga mengurangkan kekerapan mereka memakan bahagian-bahagian yang berbahaya tersebut.

Wallahu’alam….

_ _ _ _ _ _ _ _ _

 

Jagalah kesihatan anda. Nyawa dan kesihatan sangat berharga bukan sahaja untuk kita tapi juga pada orang yang sayang anda :)

(Visited 144 times, 1 visits today)

Comments

  1. arek says:

    alamakk..bahagian peveret tu, aduyaii

  2. Norasikin says:

    Saya rasa mungkin ada benarnya. Saya tak boleh makan ayam yang kecil terutama ayam yang mempunyai berat kurang dari 2.3kg. Mungkin kerana kesan suntikan itu masih baru. Kalau saya makan juga, seluruh badan saya akan bengkak dan bulat mcm doraemon. Biasanya saya cari ayam lebih dari 2.5kg atau ayam organik je.

  3. kepak la antara bahagian yang paling best

  4. RinnAzrinah says:

    alamak!!…leher ngan kepak tuh da laaa pebret.. aduh.. pas nih x bleh nak mkn lerr gamaknye…

  5. bardboo says:

    yg sedap selalunya membawa mudarat..huhu..

  6. eqbalzack says:

    Assalamualaikum,
    great blog!
    thank you for the info…abg eq baru makan kepak ayam 5 ketui kat IKEA last week.
    say NO to kepak ayam! hehe

  7. memang tak pernah suka makan kepak…
    takut lah…
    huuu…

    p/s: dah lama tak masuk blog fit..rindu I tak…haha

  8. wnol madeeya says:

    selain dari kepak..jaga- jaga dengan memakan hati ayam..sebab bahan disuntik pun pegi kesana gak

  9. akubiomed says:

    Tidak dinafikan ayam daging zaman sekaran cepat sahaja membesar.

  10. mujib says:

    bahaya sggh kene kurangkan makan kepak ayam ni hmmm


LIKE KAMI DI FACEBOOK