Feb 282012
 

Erkk terkejut aku tengok penderaan kanak-kanak di Pusat Asuhan Taska Permata Kota Masai ni. Tapi betul ke kesahihan dan lokasi video ni?

 

Video Penderaan Kanak-Kanak Taska Permata Kota Masai

 

Berikut adalah deskripsi video tersebut:

 

Video ini dikatakan berlaku Taska Permata Kota Masai sekitar December 2011
~Minta kerjasama saudara/saudari untuk sebarkan rakaman ini supaya :
1) Rakaman ini sampai ketangan ibu bapa,saudara atau sesiapa yang mengenali kanak2 di dalam rakaman ini
2)Rakaman ini dapat disahkan kebenaran atau kepalsuannya (untuk mengelakkan sabotaj)
3) Keluarga kanak2 ini dapat mengambil tindakan yang sewajarnya bagi membela nasib2 kanak2 ini (jika didapati benar)
~Terima kasih kepada keperihatinan semua. Hanya ALLAH yang mampu membalasnya

 

Dulu pernah keluar kat Wanita Hari Ini tentang isu penderaan kanak-kanak di pusat asuhan. Antaranya yang aku lihat, pengasuh tinggal budak kat bilik mandi, sembur air kuat-kuat kat muka masa mandi, siap tuang secebok air masuk mulut dan lagi teruk siap pijak budak tu dengan kaki supaya budak tu tak bergerak semasa mandi.

 

Memang geram gak aku tengok budak kena dera camtu. Dan seksaan lain-lain adalah seperti di bawah. Kemungkinan semua budak-budak ni diberi ubat tidur. Kalau tak, takkanlah semuanya tidur serentak.

 

 

 

 

Aku pun takut nak hantar anak aku yang berusia bawah 4 tahun ke taska. Harap aku boleh kerja kat rumah atau maybe bini aku leh stay kat rumah jaga anak. takut gak kot-kot kes camni terjadi kat darah daging sendiri.

 

P/s: Keh keh keh… aku cakap macam dah ada anak padahal kahwin pun belum…

Comments

  1. fina fento says:

    Ya Allah..kejamnya..

  2. mie says:

    uih!!
    gue pun takut juga kalo camni…