Feb 272012
 

Dua Lembu, Satu Proton Wira! – Itulah situasi yang dilaporkan dalam harian Metro online yang terbaru. Dulu dah ada satu kes camni. Pun gagal jugak.

 

Paling lekeh pun nak angkut lembu kena angkut guna lori. Guna kereta mana larat bro. Bikin terbabas ada laa… Kan dah kena. keh keh keh…

 

dua lembu naik satu proton wira

 

 

_ _ _ _ _ _ _ _ _ __ _ _ _ __ _ _ _ __ _

 

KULIM: Nasib nyata tidak menyebelahi dua lelaki apabila tindakan mereka mencuri dua lembu dengan menyumbatnya dalam Proton Wira Aeroback tidak berjaya apabila kenderaan terbabit terbabas dalam longkang di Kawasan Industri Kelang Lama di sini, semalam.

 

Kejadian berlaku jam 3.30 pagi menyebabkan dua lelaki berusia 20-an itu berputih mata apabila terpaksa melarikan diri meninggalkan kereta mereka bagi mengelak dicekup pihak berkuasa.

 

Sumber berkata, polis menerima maklumat daripada orang ramai mengenai sebuah kereta terbabas dalam longkang di hadapan sebuah kilang di kawasan berkenaan.

 

Menurutnya, kereta terbabit dipercayai dipandu laju, hilang kawalan akibat jalan licin dan tersekat dalam longkang terbabit.

LIHAT JUGA:  (Video) Meteor Gugur Ke Bumi Rabu Malam Lepas (15 April 2010). Menakutkan! Adakah Bumi Akan Berpecah Belah?

 

“Kedua-dua mereka melarikan diri meninggalkan dua ekor lembu itu dalam keadaan lali.

 

“Pemeriksaan lanjut mendapati tempat duduk belakang diubah suai. Kerusinya dibuang memudahkan mereka menyumbat haiwan terbabit.

 

“Dua ekor lembu termasuk seekor anak yang ditemui dalam kereta itu lemah kesan ubat pelali,” katanya.

 

Menurutnya, polis turut menemui dua batang sumpit dan ubat pelali yang dipercayai digunakan suspek untuk menangkap haiwan terbabit.

 

“Polis belum mengesan pemilik dan lokasi haiwan berkenaan dicuri. Kami kini sedang menjejaki kedua-dua suspek yang menghilangkan diri bagi membantu siasatan,” katanya.

 

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kulim, Superintendan Ghuzlan Saleh ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu

 

 

[ News via hmetro online ]

_ _ _ _ _ _ __ _ __ _ _ _ _ __ _ _ _ __  _ _ _ _

 

P/s: Dah takde kerja halal yang lain ke nak cari duit? Adoii..

(Visited 43 times, 1 visits today)

Comments

  1. joyiman says:

    Dasyat di orang ni,lembu bulih sumbat dlm keta je


LIKE KAMI DI FACEBOOK