Jan 012012
 

Ermm jadi betullah ada detik cemas yang berlaku pada Perhimpunan Mahasiswa di UPSI pada malam 1 Januari 2012. Sehinggakan ada yang cedera & masuk hospital gara-gara kekecohan antara pelajar dengan polis serta FRU.

 

perhimpunan mahasiswa upsi 1 januari

 

perhimpunan mahasiswa upsi cedera 1 januari 2012

 

 

Berikut adalah keratan artikel tentang kejadian malam tadi di blog Antarapos.com

 

TANJUNG MALIM, 1 JAN : Kira- kira 20 mahasiswa ditangkap polis termasuk Adam Adli dan Pengerusi  Solidariti Mahasiswa Malaysia, Syukri Razak setelah mereka mengadakan tunjuk perasaan di Universiti Pendidikan Sultan  Idris Shah Tanjung Malim, Perak awal pagi tadi.

Beberapa pergelutan berlaku antara anggota polis dan mahasiswa. Sekurang-kurangnya dua orang mahasiswa mengalami kecederaan di muka dan kepala.

Sebuah poliklinik di dalam UPSI turut mengalami kerosakan apabila polis menyerbu premis itu untuk melakukan tangkapan.

Kekecohan berlaku apabila kumpulan mahasiswa itu engkar arahan polis untuk bersurai setelah berkumpul dengan kira-kira 100 mahasiswa lain untuk mengadakan bantahan selama 16 jam bersabit langkan UPSI mengenakan tindakan tata tertib terhadap Adam.

 

via Antarapos.com: Dua Siswa Cedera, Adam Adli, 20 Lagi Ditahan Kerana Demo AUKU

 

LIHAT JUGA:  (Video | Gambar) Kebakaran Pasaraya Utama di Kangar, Perlis

Dan di bawah inilah video dimana berlaku kekecohan di perhimpunan Mahasiswa di UPSI…

 

 

 

 

Terkini! Dengar kata Adam Adli dan rakannya yang ditahan dalam Perhimpunan Mahasiswa di UPSI malam tadi sudah dibebaskan petang ni. Bilalah benda ni akan berakhir?

(Visited 55 times, 1 visits today)

Comments

  1. fina fento says:

    macam macam hal la..

    1. aza shafiza says:

      a`ah kan pina…..seb baek kite kt uitm sh.alam dlu kite jd budak baek je kan…huhuuuu…..

      1. fina fento says:

        iye. budak baik hehehe

  2. zulaikha says:

    pembetulan. actually poliklinik depan upsi. bukan dalam upsi.

  3. sweet says:

    ni nak cari keadilan ke nak cari glamour..konpius lah.

  4. Kama Irahsa says:

    bila diorg ni nk study? kalu xnk bljr, aku nk ganti tmpt diorg. boleh?

  5. Kemei Kemei says:

    Saya nak tanya sikit… apa berlaku sebenarnya… saya pun tak tahu apa kes sebenar yg berkaitan dan menyebabkan kes ini bermula…

    1. gerakan ingin memansuhkan auku..depa claim kebebasan akedemik untuk mahasiswa 1 malaysia..rata2 mahasiswa x sokong gerakan ini..

      demi memaksa pm mansuhkan auku..si adam adli ni pi turunkan bendera pm..sbgai tanda penentangan auku..

      p/s: apa salahnya berbincang..gentlemen la..dh la kuang hajaq.. buang dari u pon x pa..negara x rugi..ramai lagi yg nk jdik cikgu tp x terpilih nk ke upsi..

  6. MUSLIM BENCI DEMO says:

    Nak buat ape ade manusia mahasiswa mcm adam adli kalau semata-mata nak meruntuhkan negara.. Banyak lagi bende yang boleh di buat ke arah membangun daripada berdemonstasi..

    Al-Quran dalam surah taha ade menceritakan bagaimana nabi Allah Musa menegur Firaun, cantik dihurai tentang cara-cara tegur pemimpin. Adam Adli dan para pendemonstrasi ni mudah saya rumuskan TIDAK BERIMAN dan mempunyai IMAN YANG LEMAH kerana tidak mencontohi Nabi Musa dan mengikut pedoman Al-Quran.

    Lihat Mesir, apa sudah jadi? BAHAGIAKAH? Usah biarkan diri menjadi alat yahudi (yahudi & nasranilah yang mula-mula pencetus REVOLUSI).

  7. apo eh nak jadi.. says:

    apelar nk jd ngan bdk2 skang ni..cari psal sendri, pstu dh cedera nnt salah kn polis plak..padahal mmberontak sendri..hadoi~ mmburuk kn lg imej nme UPSI tu sendri..klu xpuas ati sgt, g blaja oversea nu..

  8. editor zs says:

    haha.. langgar pintu kaca klinik kerana lari dari polis.. bodoh mahasewel ni.. pastu kata polis jahat.. generasi x kenang budi.. baik aku je masuk belajar Universiti dari diorang.. tak kenang budi dan kesusahan keluarga langsung

    1. mahasewel ??..haha..best2

  9. suspek007 says:

    full of shit..


LIKE KAMI DI FACEBOOK