Dec 222011
 

Setelah beberapa hari kejadian menurunkan bendera Najib oleh Adam Adli, akhirnya Adam Adli tampil memberikan penjelasan tentang kenapa beliau menurunkan bendera Najib dan menaikkan bendera Academic Freedom.

 

penjelasan adam adli kes turun bendera najib naik academic freedom

 

Aku tak memihak mana-mana pihak tapi aku harap politik Malaysia ni dapat bagi yang terbaik untuk rakyatnya. Bukan lagi politik yang penuh dengan cacat cela dan kotor. Jom tengok penjelasan Adam Adli dalam video ni. 

 

 

 

 

 

 

 

 
Sekarang korang dah faham kan kenapa Adam Adli turunkan bendera Najib dan naikkan bendera Academic Freedom? Bukan saja-saja. Ada sebab tu.

(Visited 123 times, 1 visits today)
LIHAT JUGA:  (20 Gambar) Perhimpunan 901 & Keputusan Kes Liwat Anwar Ibrahim

Comments

  1. Kama Irahsa says:

    tak kira apa alasan utk menjustifikasikn tindakn tu. najib pun xterdesak nk mtk bdk ni minta maaf. org persoalkn ttg adab seseorg. pergi tmpt org, lps tu main2 dgn harta org lain. umpama kita pergi rumah org, kita alihkn brg org kt tmpt asal, ltk benda xelok kt situ. lps tu ltk blk brg yg asal. kemudian kita kata tu cara kita nk tunjuk yg kita peduli psl jiran tu.

    cara tu xbetul bro.. hrp bdk2 ni matang la skit. kita nk lahirkn pemimpin yg hebat, matang, n berakhlak mulia. xguna hebat dan matang.. tp xde akhlak..

  2. wawa cantik says:

    betul2… xbeakhlak lasung

  3. Sabri says:

    Salam

    Aku rasa budak ni tak patut buat mcm tu, sebab dia mcm tidak menghormati maruah orang, apatah lg seorang pemimpin negara dan orang tua yg mesti kita hormati.

    Kenapa pelajar lain boleh belajar dengan baik sehingga luar negara, contohnya Anwar Hadi dan Mat Luthfi. Depa tak pun campurkan politik dengan pelajaran. Depa boleh pun berjaya. Sebab tu laa wujudnya AUKU, kita tak mau bakal pemimpin yang pandai berpetah kata tapi bodoh dalam pelajaran.

    Belajar pandai2 supaya orang tahu dia cerdik serta layak jd pemimpin. Ini tak, dengan cara turunkan bendera, layakkah dipanggil pemimpin akan datang atau ‘hero’?

    Fikir positif la, kalau dia tak turunkan bendera tu, semua ugutan, maki hamun, tak akan terjadi. Sapa suruh dia wat? Sebelum dia wat tu, mesti dlm hati dia dh niat nak turunkan bendera.

    Setiap perkara kita lakukan, mesti dh ada niat dalam hati, bukan spontan.

    Ingat:
    POLITIK MEMBAWA KEBURUKAN KEPADA SEMUA PIHAK, BIARLAH ORANG YANG MAMPU DAN BERPOTENSI UNTUK MEMBIMBING NEGARA INI KELAK.

  4. bun says:

    aku setuju tu… pelbagai ag cara yg ada ntok tunjukkn pendapat tu.mcm mane nak orang hormati kita, kalau kita sendiri x hormat org lain…

  5. che-armad says:

    Adam Adli… Nama yang cukup panasss berapi pada ketika ini…
    Eksklusif: Mencari Konklusi kes Budak Adam yang turun bendera gambar PM di PWTC… Tanpa Prajudis… MESTI BACA…

    Rujuk Entri ini:
    http://che-armad.blogspot.com/2011/12/eksklusif-mencari-konklusi-kes-budak.html

  6. apaajanews says:

    menyuarakan pendapat tu tak salah, tapi segala tindak tanduk untuk mencapai matlamat itu perlu diperincikan secara halus…supaya tidak berlaku perbuatan yang menyakiti hati orang lain, apa yang menjadi kemarahan orang ramai bukan kerana mereka orang umno, melayu itu penuh adab sopan dan santun. perbuatan itu bukan kreatif, kalau kreatif sudah tentu dia tidak dicemuh. apapun berfikirlah secara terperinci kesan buruk dan baik sebelum kita membuat sesuatu perkara

    1. en.kuda says:

      salam bro..just nk gtau ko..kalu bratos org xsuke ngn tindakan ko skalipon..ingt..bepuloh ribu lg yg sedie sokong ko..sbb pe yg ko wat tu mmg betoi..cube ko pkr..ni la mentaliti org skrng..kalu kes rasuah,rogol,jenayah,buang bayi, tu sume org anggap bese je..tp ni bru turon bendera..da jd mcm turon bala lak..haha..mcm la najib tu tuhan je..skali lg aq kate..aq sokong ko..biar rakyat malaysia ni sedar..diorang sanggup lupekan tuhan diorang smate2 utk najib..jgn riso der..kalu pe2 jd kt ko..kapal2 aq antare yg akan turon depan n blakang…salam (ps:aq pn mahasiswa gak..siap dpt dekan lg 5sem bturot2 dow :-)..)

      1. editor zs says:

        jangan jadi mahasiswa yang belum dapat ijazah dah pandai OVER2. belajar dahulu. politik kemudian. datang tempat orang terus nak buat kerosakkan. aku pun x berpihak kepada mana2. yang aku nampak betul atau salah, aku akan cakap. kematangan kena ada. support seseorang kena berpijak di dunia nyata. tanpa prejudis dan pengaruh mana2 pihak. – dari bekas mahasiswa berjaya

  7. levelsatu says:

    dari satu sudut..memang dia berani. tapi dari satu sudut..ntahlah..susah dah dia nak kerja nanti..

  8. Puteri Comel says:

    Bangang punya budak. Mak bapak ko bayar ko untuk belajar jadi cikgu. Ko pulak sibuk nak main politik mahasiswa. Abiskan belajar dulu baru sibuk main politik. Bangang sekali lagi.!

    1. Pok Su says:

      Komen yang teruk sekali….!
      Apa yang ditutur membayangkan akhlak diri sendiri.
      Renung2kan.

    2. Amry says:

      RASANYA DAH BOLEH BUANG NAMA COMEL TU..HUDUH AKU RASA

  9. karlozpaco says:


    en.kuda:

    salam bro..just nk gtau ko..kalu bratos org xsuke ngn tindakan ko skalipon..ingt..bepuloh ribu lg yg sedie sokong ko..sbb pe yg ko wat tu mmg betoi..cube ko pkr..ni la mentaliti org skrng..kalu kes rasuah,rogol,jenayah,buang bayi, tu sume org anggap bese je..tp ni bru turon bendera..da jd mcm turon bala lak..haha..mcm la najib tu tuhan je..skali lg aq kate..aq sokong ko..biar rakyat malaysia ni sedar..diorang sanggup lupekan tuhan diorang smate2 utk najib..jgn riso der..kalu pe2 jd kt ko..kapal2 aq antare yg akan turon depan n blakang…salam (ps:aq pn mahasiswa gak..siap dpt dekan lg 5sem bturot2 dow :-)..)

    1. editor zs says:

      please jangan jadi mahasiswa yang belum dapat ijazah dah pandai OVER2. belajar dahulu. politik kemudian. datang tempat orang terus nak buat kerosakkan. aku pun x berpihak kepada mana2. yang aku nampak betul atau salah, aku akan cakap. kematangan kena ada. support seseorang kena berpijak di dunia nyata. tanpa prejudis dan pengaruh mana2 pihak. – dari bekas mahasiswa berjaya.

  10. littleprincess says:

    yes!u r rite! for justice! =)

  11. mahasiswa says:

    salam , kalau nak dikira kan memang betul apa yang cuba diutarakan . tetapi cara penyelesaian 2 yang salah . kenapa nak ikut kan sgt perasaan 2 . Kita semua islam . ada sifat bersabar tak salah nak menegakkan keadilan . tp tunggu lah dengan bersabar . bukan mcm nie cara dye . nama kita nie dah gah dekat dunia semua kenal . tp dsbb kan masalah masalah yang mcm nie jadi huru hara . tak tau lah ape lg yang tak cukup dekat malaysia nie . rasa nye dah cukup elok dah duduk mcm nie . nak bergaduh sesama sendiri ape dapat ?? dapat gelak jee . hahaa . pape pun broo , keadilan mamng perlu ditegakkan . tapi kita diciptakan oleh tuhan dengan cukup sempurna . fikirkan dulu ape kesannye . bertindak bila ade masanye . dari cerita nie bro baru hantar 4 kali memorendum 2 . cuba lah hantar sampai 100 kali dan berdoa insyaAllah kalau betul cra nye Allah akan makbul kan . nie jadi mcm nie tak dapt pape malu diri sendiri jee . okayy . bnyak berdoa insyaAllah ade rezeki keadilan untuk mahasiswa akan ditegakkan . bro cuba lah tegakkan masalah masalah yuran dekat kolej universiti swasta . kalau nak dikirakan dekat swasta / half kerajaan pusat punya mahasisiwa lagi merana tahu . yuran mahal , duit bnyak kelua hanya dsbbkan kesalahan yang sikit . perwakilan mahasiswa tidak menegakkan hak mahasiswa tapi menegakkan pentadbiran kolej . mana pegi hak bersuara mahasiswa . hurm ..

  12. kuihmuih says:

    x bagi mahasiswa b’politik ttp kenapa mahasiswa malaysia yg menuntut diluar negara siap ada wakil dlm pemuda & puteri UMNO, ngapa mahasiswa kat M’sia ni x blh b’politik…keliru….

  13. kuihmuih says:

    KES BENDERA…masa bendera MALAYSIA ‘diperkotakkatikkan’ dulu, apa tindakan yg di ambil kpd ‘budak’ tu?…minta maap jer, terus senyap, skrg siap kuar kat TV lagi buat filem….aku rasa kes Bendera Malaysia lagi besar kesnya drp kes jatuh bendera ni sbb itu mmg btl libatkan maruah negara…


LIKE KAMI DI FACEBOOK