Dec 122011
 

Ermm tak habis-habis lagi kes hina Islam ni. Kali ni individu bernama Tengku Sophia. Aku tengok, dia ni banyak mengarut di akaun Twitter dia sendiri ar. Dan individu ni berasal dari Indonesia dan bukan Islam.

 

***[ New: Tengku Sophia Tak Wujud? Tengku Sophia Satu Konspirasi? ]

 

Ni antara snapshot laman akaun twitter Tengku Sophia yang agak kasar bunyinya. Adeh…

 

gambar siapa twitter tengku sophia hina islam

 

gambar siapa twitter tengku sophia hina islam malaysia

 

 

Kalau akaun twitter dia unavailable maknanya dia dah terminate ar. Mungkin korang boleh report kat pihak twitter pasal keceluparan dia ni.

 

Ermm takkan nak jadi macam Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara kot. Ambik ar pengajaran skit…

(Visited 43 times, 1 visits today)
LIHAT JUGA:  (Gambar) Laporan Polis Oleh Arlene Tan Bt. Khaled | Cadangan Bersihkan Nama Arlene Tan

Comments

  1. Malaikat Maut says:

    Siapakah yang berada dibelakang TS ini? Siapapun dia, sudah tidak ada lagi pintu tobat untuk orng seperti ini…mungkin cuma kematian yg bisa membuatnya sadar…!!!!!!!!!

  2. Amal says:

    Salam,
    Saya rasa Tengku Sophia tu nama samaran yang dibuat2 oleh non-muslim yang mungkin Indonesian. Kerana ada keratan tweetnya, ‘Agamaku ajarkan untuk kawin hanya 1 wife…..’, menunjukkan dia beragama selain islam. ayat kedua, ‘Pantas lah Nabi kau…..’. Org Indonesia yg biasa guna perkataan pantas dalam ayat macam ni.

    1. Hazil says:

      Tak perlu berprasangka bahwa orang itu orang Indonesia. namun, satu hal yang penting adalah bahwa orang tersebut tidak suka terhadap Islam.

      1. Rizky says:

        Dia kata Mak dia jesus ayah dia islam tapi dia benci ayah dia da dia suka mak dia

  3. panakz says:

    memang indonesialan la ni.. kalau tidak, kenapa dia cakap, MALAYSIAL BANGSAT? hanya indon yang akan menghina malaysia macam tu.. indon hacker ni.. ingatkan dan redah kebodohan sang indon, rupanya masih lagi bodoh.. sampai kiamat pun indon takkan berubah.. sebab tu la diorang miskin, dan sebab tu la ramai pendatang indon mencari rumput di malaysia.

  4. Hamba Allah says:

    Korang para pembaca status dia, lepas ko baca , korang mengucap dan selawat atas nabi… aku pun terikut ayat dia… kata orang cakap tu dah macam doa…. btw dia tu psyco dan anggap dia orang gila.. takyah layan, biar dia kena azab dari allah…kita tentang dia dengan cara terhormat.

    1. FARIDAH says:

      YUp..tol tuw….SBEnarnyer die nak kite bce n automatiknye kite pn myebut sume tuw x ksh labce dlm hati ke ap…so bcareful 2 all muslim…jgn biarkn org lain mrosakkan akidah kite

  5. islamituindah says:

    aku minta bdak tu dapat hidayah sebelum mati…sempat bertaubat sebelum menutup mata…jangan tunggu pembalasan di dunia baru nak menyesal….mesti dia ni tak taw indonesia banyak keluarkan cerita taubat,hidayah….apa kejadah dia nak hina agama….hanya pengecut cakap kat fb,blogger….

  6. Azim says:

    ko nie dh menyaktkan hati aku nie

  7. zilan says:

    asalamualaikum,,,,ingin saya smpaikan rasa sedih saya mengapa ramai sangat orang yang sanggup menghina agama islam yang suci dan benar ini,,,yang paling saya kesal adalah ada diantara yang hina islam adalah anak bangsa melayu,,,mungkin mereka ini kurang didikan agama dan ,,,,,saya rasa kita patut halang perkara ini dari terus b`laku kerana hal ini akan mendatang kan kesan yg b`panjangan kepada umat islam dan mungkin lebih ramai yang akan berani menghina agama islam….isu golongan bkan islam yang menghina islam pula mendatangkan rasa marah saya kerana pada pengatahuan saya agama mereka tidak pernah mengajar penganut untuk menghina agama lain,,,kami umat islam tidak pernah mahu menghina agama lain kerana ianya bertentangan dengan agaran agama kami,,,kami x kan halang agama kamu dan kami tidak akan mengikut agama kamu,,,kamu dengan agama kamu,,,kami dengan agama kami dan kepercayaan kami,,,,saya harap perkara menghina agama islam ini akan dihentikan,,,,sekian terima kasih,,,,

  8. muhammad sabrie says:

    salam,pada pendapat saya,jika tengku ini orang yang beragama sudah tentu dia tidak membuat kenyataan seperti ini tp disebabkan x beragama ataupun mungkin agamanya mengajarnya untuk berbuat perkara yg tidak baik maka ia jd seperti ini…

  9. panglima merah says:

    kalau saidina umar al khattab ada sekarang ni, dh kene pancung diorg…

  10. adila says:

    assalamualaikum… saya nak tanyer betuli ker tengku sophia yg buat? ader yg kata betul ada yg kata tak ?

  11. safra ria kurniati says:

    maaf sebelumnya,, saya gak tau kalau dia orang indonesia apa bukan, yang pasti tidak ada orang indo yang bilang mahu,, kami bilangnya mau,, kawin bukan kahwin (orang melayu sumatra sekalipun, karena mau dan kawin itu adalah bentuk baku untuk kedua kata tersebut dan diajarkan di sekolah2),, dan orang indo jarang yang pake laaaa di ujung kalimatnya (kecuali dia ada keturunan melayunya),, orang Indo juga jarang pakai kata patut,, bising juga jarang dipake,, noisy itu kami bilang berisik,, yang pasti dia ini sepertinya orang melayu,, dari cara dia tweet,, pantas itu jarang dipakai seperti itu,, tapi lebih sering seperti ini : pantesan / pantasan kamu bla bla, atau pantas aja kamu bla bla,,, dan tidak ada orang indo yang saya kenal yang bilang : tak malu kau?? mereka pasti bilangnya loe gak malu ya?? atau kamu gak malu ya?? kecuali orang melayu sumatra,,, lagipula nama tengku itu nama orang melayu kan?? (aceh dan riau) saya tidak ada maksud apa2, saya juga melayu sumatra ,, biasanya melayu jarang yg non islam,, saya cuma mau bilang bahwa dia ini aneh, kelihatan melayu tapi dia menghina orang melayu,, ciri2 orang alay,,,,

  12. fendi says:

    LATNAT

  13. kimmi says:

    Laknat jer orang mcm dia ni!!

  14. kikiki says:

    org alay?
    yg pasti, dia nie mmg teruk


LIKE KAMI DI FACEBOOK