Aug 262011
 

Kebelakangan ni heboh isu tudung yang menggambarkan seolah-olah tudung tu penentu akhlak wanita islam. Actually aku pun tak suka nak sentuh tepi kain tudung orang atau tepi kain skirt orang. Tapi disebabkan kita sebagai muslim ni wajib berdakwah selagi mampu jadi aku nak kongsi sikit video yang sedikit sebanyak menjawab persoalan wanita yang tak menutup aurat tapi berhati baik dan solat.




Kalau korang masih belum jelas dengan apa yang video tu jelaskan, mungkin korang boleh dapat inspirasi melalui video hijrah Wardina Saffiyah ni. Memang sejuk hati sesiapa saja yang menonton.

muslimah wanita bertudung tudung tak islam


Di harap entry ni dapat bantu korang atau dapat bagi sedikit inspirasi sedikit sebanyak dalam bulan yang mulia ni. Tambah-tambah hari ni Jumaat. Penghulu segala hari. Apa salahnya ambil berkat sikit sebarkan dakwah. Share ar entry ni kalau korang pun nak tambah pahala gak. Jazakillahu khairan kasira. Terima kasih Thanks :)

P/s: Wanita solehah itu syurga dunia bagi lelaki/suami.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Komen pertama untuk entry sebelum ni. Thanks bro! Keep on stalking, buddy!

haha memang bangang la siapa yg percaya. eh amir? MAAF!!!
~ fairuz

(Visited 22 times, 1 visits today)
LIHAT JUGA:  (Artikel) Rahsia & Kelebihan Ayat Kursi

Comments

  1. mimiehyuk91 says:

    yang penting menutup aurat itu wajib.. tapi haruslah disertakan sekali dengan amalan yang sopan dan baik mengikut ajaran agama. :))

    1. FITRIHADI says:

      yup, itu barulah ada hikmahnya berpakaian menutup aurat. bukan sekadar tutup luar je tapi dalam terbuka dengan segala macam benda negatif…

  2. pharmalif says:

    Itula….setuju dengan mimie..aurat wajib ditutup dari pandangan org yg bukan muhrim

    1. FITRIHADI says:

      yup..betullah ada ulama mengatakan wanita memang mudah masuk syurga. juga mudah juga masuk neraka….

  3. tips says:

    untuk renungan bersama:)

    1. FITRIHADI says:

      yupp.. thanks sudi tonton :)

  4. yangbaik says:

    fanatik dan hipokrit lah yang menjadikan manusia itu lemah dan tunduk kepada kehendak duniawi..
    Terima kasih untuk perkongsian ‘pintar’ ini… semoga memberi banyak manfaat kepada manusia sejagat.

    1. FITRIHADI says:

      Betul tu. Iman kena kuat baru ada Islam yang sebenar dalam diri. Thanks sebab sudi tonton (^_^)

  5. zuriey says:

    aurat memang wajib ditutup..akhlak pun mesti mau jaga

    1. FITRIHADI says:

      yupp pakaian yang baik tu melambangkan akhlak yang baik.. baru betul..

  6. akubiomed says:

    Susahlah kalau jawaban mengunakan akal semata-mata :-(

    1. FITRIHADI says:

      Bukan akal.. tapi perasaan. akal tu penting dan bila disatukan dengan agama baru mantap alasan yang diberi..

  7. sweet says:

    dah tgk video ni…byk mana pon video tp x berubah jugak penat je

    1. FITRIHADI says:

      a’ah betul tu. kita takleh paksa orang berubah kecuali orang tu sendiri nak berubah..

  8. yaya says:

    dah tgk video wardina tu dulu…mmg tersentuh & bersyukur

    1. FITRIHADI says:

      Islam is the best way of life. Tak gitu? :-)

  9. […] yang bertudung. Bagi yang masih tercari-cari inspirasi untuk bertudung, mungkin boleh terjah video persoalan tudung ni atau boleh juga sejukkan hati korang dengan video kisah Wardina Saffiyah ini. […]


LIKE KAMI DI FACEBOOK