Jun 272011
 

Bila baca kisah di bawah ni rasa terharu lak. Cuba korang bayangkan macam mana ibu korang mengandungkan korang 9 bulan. Lepas tu separuh mati nak bersalinkan korang. Lepas tu nak jaga korang yang buas ni sampai besar.

Dan dalam komik ni lak, bermati-matian ibu ni cuba mempertahankan keselamatan bayi tersebut. Betapa besarnya kasih sayang seorang ibu tu kepada anaknya. Tapi zaman sekarang ni masih ramai yang tak menghargai ibunya. Terkilan gak bila benda gini terjadi. Adeh…

pengorabanan seorang ibu kepada anak


Jadi kalau korang sayangkan mak korang, gi ar telefon kalau dah lama tak tepon. Rajin-rajinlah balik jenguk diorang. Dan walaupun berjauhan, jagalah adab dan maruah sebagai anak mak. Jangan selalu buat dosa nanti tak berkat hidup ni.

[ Comic via Earthquakestrips.blogspot.com ]

P/s: Setiap hari adalah Hari Ibu :)
(Visited 80 times, 1 visits today)
LIHAT JUGA:  3 Gadis Menjawab Persoalan Tentang Menerima Cinta Lelaki Ugly...

Comments

  1. sedih sentappp waa…. :(

  2. Hans says:

    sedih weihhhhh

  3. Amry says:

    pernah terbaca kartun ni….. kasih sayang seorang ibu……

  4. wazy says:

    sedih jugak tengok komik ni

  5. akubiomed says:

    Pernah terbaca kartun ini didalam alih bahasa Indonesia. Besar sungguh pengorbanan seorang ibu


LIKE KAMI DI FACEBOOK