May 282011
 

Ada sorang duda anak 2 yang tinggal di sebuah kampung. Duda ni nama dia Amat. Amat ni dah 3 tahun menduda setelah kematian isterinya. Pada satu hari , Amat yang dah lama kesepian terfikir kenapakah dia tidak mencari pengganti arwah isterinya, ada jugak yang akan menjaga dirinya nanti, fikirnya lagi. Amat pun cuba la merisik-risik dengan kekawannya, manala tau kekawannya ada calon yg sesuai.

Usin, kawan karibnya yang mendengar berita itu segera datang berjumpa dengan Amat kerana dia ada calon yg sesuai untuk Amat. Amat sungguh gembira bila mengetahui calon yang Usin nak rekomenkan adalah janda 18 tahun, bekas pelajar uitm pulak tu. Beria-ia benar Usin supaya Amat menerima pilihannya.

gambar janda 18 tahun sepi muda cun comel cantik
Inikah janda 18 tahun yang cun dan gebu tu? hehehe…


“Nak ke dia kat aku yg dah tua ni , Sin ??” tanya Amat.

“Kau tu pun bukannya tua sangat Mat, baru 36 thn, rupa pun hensem lagi apa!” kata Usin membodek Amat. “Tapi….kalau aku boleh jalankan, boleh tak kau bagi aku pinjamkan RM500 ?? Aku nak pakai duit la..” kata Usin lagi.

“Jangankan RM500, RM1000 pun aku boleh bagi kalau betul kau boleh jalankan.. tak payah pinjam” kata Amat tanpa berfikir panjang. Usin pun segera berlalu dengan gembira bila memikirkan janji Amat.

“Kau tak payah susah-susah, semua aku uruskan, kau tau siap” janji Usin kepada Amat. Dipendekkan cerita tiba la hari yang ditunggu-tunggu oleh Amat, hari dimana dia akan disatukan dengan isterinya yang baru, Leha nama bakal isteri Amat. Hari tu Amat sungguh segak dengan pakaian untuk upacara akad nikah dengan Usin disebelah sebagai pengapit yang memanjang tersenyum setelah koceknya berisi wang RM500 pemberian Amat.

Amat segera terbayangkan saat-saat indah yang bakal dilalui bersama isteri barunya nanti. Sampai saja di rumah pengantin perempuan, Amat disambut meriah siap dengan paluan kompang lagi. Para tetamu menyambut Amat dengan senyum lebar. Siap sahaja majlis akad nikah , tiba la masa yang dinanti-nanti oleh Amat, iaitu untuk bertemu dengan isterinya. Amat pun dijemput untuk masuk ke dalam bilik pengantin untuk upacara membatalkan air sembahyang.

Tapi alangkah terkejutnya Amat bila didapati seorang perempuan tua yang layak digelar nenek sedang menantinya dengan senyuman yang sungguh menggoda. Amat mulanya merasakan itu hanyala satu gurauan dari pihak pengantin perempuan namun bila mak andam beria-ia menyuruh nenek itu mencium tangan Amat, baru la Amat sedar itulah isterinya yang selama ini dibayangkan seorang janda muda 18 tahun.

“Usinnnnnnnnnn!!!!!!” jerit Amat sambil berlari keluar mencari Usin. Usin yang ketika itu sedang menjamu selera terkejut beruk mendengar jeritan Amat. ” Kau tipu aku Sinnnn!!!” jerit Amat sambil mencekik leher Usin.

“Tipu apa plak???” tanya Usin bingung.

“Kau kata 18 tahun!!!!” balas .

“La…bukan umur dia yang aku maksudkan 18 tahun…tapi dia dah menjanda 18 tahun!!!”

“Mintak balik duit akuuuuuuuuuuu!!!!!!!!”

P/s: hahahahaa kesian Amat.. Dah nasib bro.. Terima je la :p
(Visited 117 times, 1 visits today)
LIHAT JUGA:  (Video) Rahsia Ahli Politik Isi Masa Lapang Terbongkar!

Comments

  1. syahjehan78 says:

    oh meng.. sungguh stress kalau dpt tau last menet.. akakakka

    1. FITRIHADI says:

      relax sudah.. tua-tua pun bergetah lagi apa.. haha

  2. syafiqah says:

    hahaha…lain kali tanya elok2

    1. FITRIHADI says:

      tak sempat tanya sebab dah gian nak beristeri haha

  3. Orked Desa says:

    hahahaa….kok yer pon gi la jumpe dulu baru kawen…ni ler susah halnya kalo dah gune org tgh..

    1. FITRIHADI says:

      haha dah diri tu desperata sangat, memang takde pandang kiri kanan dah.. terus diterkamnya..adehh…

  4. Chybee says:

    hahaha…sila la cakap ni bukan cerita betul. lol

  5. nuriz says:

    haha lawak..bukan 18 tahun umur, tapi 18 dah menjanda

    siann Amat

  6. ain says:

    macam penah ada ja cerita kat wayg..4 madu kot..huhu

    1. FITRIHADI says:

      eh ye ke? tak perasan plak


LIKE KAMI DI FACEBOOK